Gyártó és kereskedő társaságoknak
A Visual Apolló rendszer „Termelésirányítási és készletgazdálkodási modulja” azon vállalkozások számára is készült, akik a vásárolt alapanyagból gyártási folyamat során készterméket állítanak elő, melyet értékesítenek. Egy termelő cég ugyan úgy, mint egy kereskedő társaság, beszerzi (alap)anyagát, raktározza és értékesíti. A különbség abban áll, hogy amíg a kereskedő a megvásárolt árut adja el, addig a termelő a megvásárolt anyagokból elkészíti a készterméket, melyet értékesít.
Részletes adatbázis
A rendszer törzsadatként nyilvántartja a - cikkek (alap-, segédanyag, félkész-, késztermék) adatait, - raktárak üzemi egységek adatait, - a szállítók és vevők adatait. Egy-egy terméket több mennyiség is rendelhető, kezeljhetőek a cikkhez rendelt kapcsolt termékek (pl. göngyöleg), a környezetvédelmi termékdíj, az EPR díjak, az 50 Ft-os palack visszaváltási díjak is. Ugyancsak nyilvántartható az egy terméken szereplő vagy gyűjtő csomagoláson lévő vonalkódok. A készletnyilvántartás – ha szükség van rá - kezeli a szavatossági időt, a sarzs számokat, termék egyedi azonosítóját. Az adatbázis akár a felhőben is tárolható, hogy mindenki elérje, vagy telephelyenként külön-külön. Ez utóbbi esetben megoldható az adatok szinkronizálása a központ és a telephely között.
Anyagbeszerzés
A rendszer az alap-, és segédanyagok adatai közt nyilvántartja a beszerzéssel kapcsolatos információkat: kik a beszállítók, mennyiért, milyen szállítási és fizetési határidővel szállítanak. A termelés- ütemező modul napi bontásban - az előbb felsorolt szállítási ismérvek figyelembe vételével - megadja, hogy mely anyagokat kell megrendelni/megvásárolni a folyamatos termelés érdekében úgy, raktározásuk is optimális legyen. A rendszerrel a gyártáshoz szükséges alap-, és segédanyagokat meg lehet rendelni a szállítótól úgy, hogy azzal valamennyi fázist lelehessen kezelni (árajánlat kérés és fogadás, megrendelés küldés, rendelés visszaigazolás fogadása, szállítási megbízás, bevételezés). Az ideális termékbeszerzés érdekében nyilvántarthatóak és elemezhetőek a beszerzési források. A raktárkészlet, a rendelések, a vevői szokások figyelembevételével beszerzési javaslatot ad a program.
Pontos nyilvántartás
A hatályos jogszabályoknak megfelelően minden folyamatról jogszerű, aktuális és pontos nyilvántartást vezet akár egy telephellyel akár több hellyel rendelkező kereskedők számára, melyből bizonylatokat, szállítólevelet és számlát tud kiállítani.
Ellenőrizhető folyamatok
A folyamatok ellenőrizhetőek és nyomon-követhetőek, biztonságot ad minden, folyamatban érintett szervezeti egységnek.
Gyártási folyamatok
Meg lehet adni a gyártási folyamatok leírását: az anyagszükségletet, a gépi- és humán erőforrás igényét. Kapcsolódó folyamatok esetén hasonló módon megadhatóak a félkész termékek előállításának leírásai is. A gyártási folyamat anyagszükségletében szerepelhet félkész termék is, melyek az anyagszükségletek között szerepelhetnek az alapanyagok mellett. Gyártás tervezésekor a rendszer megnézi, van-e raktáron félkész termék, ha nincs akkor rendelkezik a félkész termék legyártásáról is.
Gyártás, elő- és utókalkuláció
A vevői rendelésből fogadja a megrendelt termékeket szállítási határidő szerint, mely kiegészíthető az esetleges raktárra történő gyártáshoz szükséges rendelésekkel. Az igény alapján – a gyártási folyamatok ismeretében – elkészíthető a termelési terv. A program a hiányzó alapanyagok listáját átadja az anyagbeszerzésnek. A gyártáshoz szükséges anyagok beszerzési értékeit „ismeri” a rendszer. Megadhatóak a humán és gépi erőforrások, az általános költségek gyártási egységre vonatkoztatott egységárai, melyből az előkalkuláció elkészíthető. A gyártás befejezésekor - a normák alapján - csökkenti az alap- és segédanyagok készleteit, s a késztermékeket raktári nyilvántartásba veszi. Az azonosításhoz szükséges dokumentumokat - vonalkóddal vagy a nélkül, doboz, raklap azonosítóval - elkészíti a rendszer. A gyártási folyamat befejeztével a ténylegesen felmerült költségekről utókalkulációt lehet végezni. A gépek karbantartásait ütemezhető, s regisztrálhatóak az elvégzett karbantartások, melyek költségeit figyelembe kell venni az elő-, illetve utókalkulációban.
Készletmozgás automatikus könyvelése
Beépített üzleti logikájával (mesterséges intelligenciájával) szabályosan könyvelődik valamennyi készletmozgás, ami nagyban megkönnyítjük a számviteli szakemberek munkáját. Az adatkapcsolat a pénzügyi rendszert naprakésszé teszi.
Alkalmazkodás értékesítés stratégiájához
Nagy- és kiskereskedők egyaránt használhatják akár forintban vagy akár devizában is. Őt különböző eladási ára, 25 fajta engedményrendszere, akár vevőként, vevőcsoportonként egyedi eladási árával maximálisan alkalmazkodik az értékesítés stratégiájához.
Több raktár kezelése
Több raktárban is tárolhatóak a termékek, köztük megoldott a mozgásuk. Komplett leltárral ellenőrizhető az aktuális készlet. A készletek árunként több jellemző alapján is csoportosíthatóak (Pl.: szavatossági idő, gyártási szám). Az Apolló rendszer "raktár kezelő" moduljával a raktáros az Apolló rendszerből érkező utasítások szerint, azt figyelembe önállóan szervezheti a raktár életét. A raktárban történő árumozgások automatikusan megjelennek az Apolló rendszerben is. A raktár kezelő rendszerrel időszakonként rész- illetve teljes leltározást lehet végezni. Az optimális készletszint elérése érdekében az Apolló rendszer megadja az áruk forgási sebességét.
Rendelt termékek managementje
Az Apolló rendszer kétszintű rendelés-nyilvántartást tartalmaz. A keretrendelésként a szállítókkal történő hosszabb időszakra szóló rendeléseket lehet felvinni. Innen igény szerint lehet lehívni az aktuális rendeléseket. Aktuális rendeléseket nem csak keretrendelésből lehet kezdeményezni, hanem akár a programban tárolt ideális készletszint alapján vagy egyedi elbírálás alapján is keletkezhetnek. A készleten lévő megrendelt terméket le lehet foglalni a vevőnek, ha nincs készleten, akkor át lehet adni a vevői igényt a szállítói rendelés-nyilvántartásnak, amit ki lehet egészíteni a raktárra történő rendelésekkel. A rendelés-nyilvántartás végigköveti a rendelés valamennyi fázisát, a kimenő leveleket elkészíti és e-mail-en elküldi a partnernek. A bejövő dokumentumokat szkennerrel hozzá lehet fűzni a nyilvántartáshoz. A bevételezés a rendelések alapján történik, de közvetlen vásárlások áruit is készletre lehet venni. A bevételezés szállítólevéllel történik, melyhez fel lehet fűzni ellenőrzés után a hozzá kapcsolódó számlákat.
Többnyelvűsség
Az Apolló a kimenő leveleket elkészítheti magyarul, angolul, németül, olaszul, franciul, románul, szlovákul, illetve lengyelül.
Számlázás
Eladás előtt megvizsgálhatő a vevő hitelképessége. Akár szállítólevéllel is ellehet adni, melyből már automatikusan elkészíthető a számla.
Kimutatás és elemzés készítés
Számos kimutatása nélkülözhetetlen a mindennapi munkának. A raktári karton, a forgalmakat jelentő listáival rajta tarthatjuk a kezünket a napi tevékenységen, meglehet vizsgálni az elfekvő készleteket is. Az cikkek, vevők mennyiségre, eladási árra, árrésre történő elemzése megmutatja a vállalkozás erős és megerősítésre szoruló pontjait, összevethető két különböző időszak értékesítései, kimutathatóak vele a lemorzsolódó vásárlók is.
Termékek értékesítése
Az értékesítés történhet közvetlenül számlázással (akár rendelésre akár anélkül), vagy kilehet szállítani az árut szállítólevéllel, majd áruátvétel után - akár több szállítólevélből egyszerre - számlát lehet készíteni belőle. A késztermékeket - rendelés- nyilvántartás szerint - a kialkudott klauzák alapján („vevő jön a termékért”, „szállítást kért”, stb.) lehet értékesíteni. A raktári kiadáshoz (kapujegy), szállításhoz, késztermék átadáshoz szükséges szállítóleveleket kinyomtatja a rendszer. A szállítólevelek alapján automatikusan elkészíthetőek a számlák, melyek adatai automatikusan átadódnak a pénzügyi, a könyvelési és az ÁFA- nyilvántartási rendszernek.
Adatkapcsolat webáruházzal
Több webáruházzal van kiépítve adatkapcsolat. EDI, B2B, B2C módszerekkel automatikus adatkapcsolatot alakíthatunk ki a beszállítókkal, vevőkkel.
Együttműködés pénztárgépekkel
A Visual Apolló rendszer támogatja a kiskereskedelmi értékesítést is. Az Apolló rendszer képes együttműködni NAV engedélyes online pénztárgépekkel, amely blokkot és elkészült blokk alapján számlát képes kiállítani. A cikkek beazonosítása vonalkód kezeléssel történik. A pénztárgép integráltan együttműködik az Apolló ügyviteli rendszerrel, képes azok adatainak átvételére, és forgalmi adatok visszaküldésére, így az ügyviteli rendszerben nincs szükség értékesítési adatok rögzítésére, értékes időt spórolva meg ezzel, illetve kiküszöbölve számos hibalehetőséget.
Beépített logisztikai rendszer
Beépített logisztikai rendszerével mozgathatóak a termékek, adatkapcsolatot lehet kiépíteni az EKÁER-rel is.
Törvényi elvárásoknak megfelelés
Törvényi elvárásoknak megfelelő EPR jelentést, környezetvédelmi lista készíthető, az INTRASTA adatok átadódnak a KSH számára.
Integrált rendszer
A „Termelésirányítási és készletgazdálkodási modul” szerves része a Visual Apolló rendszernek. Cikkek mozgásainak adatai (beszerzés, gyártás, értékesítés) automatikusan, valós időben letárolódnak a pénzügyi, könyvelési, ÁFA nyilvántartási rendszerben.
Egyedi fejlesztések
A technológiai folyamatok minden területen speciálisak. Más gépsoron, más időszükséglettel kell előállítani a különböző termékeket. A Multi Informatikai Kft – igény szerint – vállalja, hogy az összetett gyártás folyamatok ütemezését a Felhasználó igényének megfelelően kialakítja.
A program menürendszerét - a gyorsabb, jobb megtanulhatóság érdekében - folyamatábra szerűen építettük fel
Amennyiben felkeltettük érdeklődését, kérdése van, kérjük, keressen meg bennünket. Kérésre díjmentesen bemutatjuk rendszerünket.